5 redenen waarom cinemareclame werkt

Bioscoop geeft jouw reclamespot de meest effectieve aandacht

Bioscoop geeft jouw reclamespot de meest effectieve aandacht

Adverteren draait om aandacht, échte aandacht. En die vind je het meest in de bioscoop. Onderzoek van de oogbewegingen toont aan dat bioscoopbezoekers 85% van je spot bekijken zonder hun blik af te wenden. Vertoon dezelfde spot op televisie en je haalt maar 23%. Van een online advertentie wordt slechts 1,4% gezien.

Hebben we jouw aandacht? Lees meer over het vergelijkend onderzoek van Lumen Research en Profacts.

www.effectiveviews.be

We brengen jouw campagne op het grote scherm

De magie van het grote scherm doet kopen

Positieve emoties verhogen de aankoopintentie zeer sterk en een grote donkere zaal met groot scherm is er ideaal voor.

Hartritmetesten van onderzoeksbureau Profacts tonen aan dat je in de bioscoop 30% meer emotioneel betrokken bent dan bij het kijken naar dezelfde reclamespot op andere schermen. EMG-onderzoek van de gezichtsspieren toont 55% meer positieve emoties vergeleken met andere schermen.

Internationaal onderzoek uit 2018 van de Australische professor Karen Nelson-Field bevestigt dat hoe meer aandacht er geschonken wordt aan reclame, hoe groter de kans is dat consumenten het merk effectief zullen kopen.

Een bioscoopspot onthoud je het snelst

Een bioscoopspot onthoud je het snelst

75% van de kijkers onthoudt de boodschap van een cinemaspot al na 1 keer gezien te hebben! Opdat iemand de boodschap van een tv-spot of een krantenadvertentie zou onthouden, zijn er 5 contactmomenten nodig. Een online banner moet daarvoor 7 keer vertoond worden en een affiche moet al 17 keer bekeken worden.

De ogen gericht op het grote scherm, het geluid in de donkere zaal én de ontspannen sfeer: cinemareclame zorgt niet alleen voor effectieve aandacht, maar werkt ook zeer efficiënt. Zeker in vergelijking met televisie, print en online.

Je spot wordt effectief bekeken

Je betaalt voor effectieve aandacht

In de bioscoop wordt 85% van je spot effectief bekeken. Als je effectieve aandacht omrekent naar een kost per duizend contacten, betaal je in cinema 2,60 euro voor de aandacht van 1.000 potentiële klanten. Om diezelfde effectieve aandacht te bekomen via een online ad betaal je maar liefst 24 keer meer!

Onze bioscoopadviseurs begeleiden je van de start tot en met de rapportage na afloop van je reclamecampagne. We zorgen voor je spot, informeren je over tarieven en geven je inzichten over bereikcijfers en doelgroepen.

Je bereikt jouw publiek

Je bereikt jouw publiek

Vertoon je reclamespot in een of meerdere bioscopen in de regio van jouw keuze aan een publiek van actieve levensgenieters! Dankzij onze uitgebreide kennis van de bezoekersprofielen (leeftijd, geslacht, sociale klasse, gezinssamenstelling…) en een filmprogrammatie die zo’n jaar op voorhand vastligt kunnen we goed inschatten welk publiek jouw spot zal zien.

Beschik je al over video’s of een spot? Dan zetten wij die eenvoudig om naar bioscoopformaat (.DCP). Nog geen spot? Geen erg! We hebben goede contacten bij productiehuizen en zullen je begeleiden bij de productie.

Ontvang informatie over je doelgroep

Veelgestelde vragen

Net zoals alle cultuurhuizen zullen ook de bioscopen sluiten vanaf donderdag 29 oktober voor een periode van minstens 3 weken. Als bioscoopregie vinden we dat uiteraard enorm jammer. Gezondheid gaat echter voor. We weten dat deze maatregel tijdelijk nodig is en betuigen onze steun en solidariteit aan iedereen die in de frontlinie staat in de strijd tegen het virus. Alle lopende cinemacampagnes zijn in bespreking met de adverteerders geschorst of uitgesteld. We blijven positief en kijken met volle moed naar het eindejaar en 2021. Cinema is een medium dat mensen verbindt en meer dan ooit zal dat nodig zijn.
De veiligheid van de cinemabezoekers staat voorop. Bioscoopcomplexen nemen hiertoe maatregelen rond 3 pijlers en passen deze toe op hun manier:
  • Gespreide in- en uitstroom van bezoekers. Bv. 30 minuten voor de aanvang van de film gaan de deuren open. Filmbezoekers worden gevraagd om na de film de zaal zo snel mogelijk te verlaten. De aankoop van tickets gebeurt online.
  • Social distancing tijdens het bezoek: 1,5 meter afstand houden van andere personen die niet tot de eigen bubbel behoren. In de zaal laat je in verschillende complexen 1 of 2 stoelen tussen. In bepaalde zalen laat men ook een rij tussen de gereserveerde rijen leeg. Sommige zalen voorzien plexiglas.
  • Hygiënemaatregelen om de veiligheid van bezoekers en medewerkers te waarborgen. Overal is er handgel beschikbaar. De zalen worden tussen de verschillende voorstellingen door ontsmet. Het dragen van een mondmasker is verplicht, behalve bij het - al zittend - eten of drinken.
Zeker. Uit onze lopende bevraging bij een Belgische steekproef van 16 en 65 jaar blijkt dat mensen naar de bioscoop gaan om hun gedachten te verzetten (33%) gevolgd door een fijne uitstap met vrienden of familie (25%). Cinema blijft een unieke sociale belevenis buitenshuis.
Dat hopen we uiteraard niet. Maar in dat geval vervallen de commerciële voorwaarden en loop je als adverteerder geen risico.
Uit de eerste resultaten van ons lopend onderzoek bij een Belgische steekproef van 16 en 65 jaar zijn er positieve signalen dat – mits in achtneming van de veiligheidsmaatregelen – mensen uitkijken om terug naar de bioscoop te komen. Meer nog, 63% van de trouwe cinemabezoekers zegt deze zomer terug naar de cinema te gaan.
Meer veelgestelde vragen

Adverteren in jouw buurt?

Er is altijd een bioscoop in de buurt